Tento pojem je možné zařadit do nových slov naší doby. Internetové obchody jsou dnes stále více využívány. Rádi nakupujeme z pohodlí domova a záleží nám i na tom, že je zboží řádně doručeno. Až dodnedávna jsme neznali jinou možnost, než použít Českou poštu. Dnes už si můžeme vybrat. Možností je více. Postupem času si to vyžádala poptávka zákazníků a iniciativa některých podnikatelských subjektů. Česká pošta v poslední době hodně zdražuje, její služby jsou často nepřesné, avízují dodávku v jednom dni, balíček ale dojde druhý den, časová rozmezí jsou taková, že nám zaberou čekání celý den. Balíčky přijdou často roztrhané s rozbitým obsahem. Ani ztráta zásilky není výjimkou. Je proto nasnadě, že o služby ťakového podniku ubývá zájem. Dnes mnoho internetových obchodů využívá možnosti uložit zásilky v tzv. uloženkách.
Výhody uloženek
– uloženky jsou zřízeny v běžných obchodech, které jsou rozmístěny ve velmi husté síti a my si můžeme vybrat uložení zásilky co nejblíže našeho bydliště nebo tam, kde nám to prostě vyhovuje.
– nemusíme čekat dlouhé hodiny na doručení domů, ale vyzvedneme si zásliku v běžných otevíracích hodinách uloženky, které korespondují s otevírací dobou obchodu
– nemusíme vyzvednout balíček osobně, stačí, když dáme heslo, které nám přijde na mobil, osobě, která pak zásliku vyzvedne.
– doručovací doba je velmi krátká, většinou 2-3 dny
– cena doručení je třetinová oproti ceně na České poště
Myslím, že dnešní doba přeje takovým projektům a je velmi přínosné, že vzniká zdravá konkurence, která donutí trh doručování zkvalitnit služby natolik, abychom byli spokojeni. Služba není jen o dobrém nákupu, ale i o kvalitním doručení. Je třeba cítit, aby služba zde byla pro nás a nikoliv aby my jsme tu byli pro službu, a o tom to je. Pak je možné říci o služby, ať jde o cokoliv, že jde o službu kvalitní a chtěnou. Ty nekvalitní by se měly samy vyřadit vzniklou konkurencí.