To je přesný čas k tomu, aby váš článek oslovil koncového zákazníka, který pak u vás nakoupí.
V internetové džungli hraje velkou roli moment překvapení, volba toho správného titulku nebo i obrázku jako poutače, který přiláká nakupující.
Během dne na člověka zaútočí hned několik tisíc reklam. A to nejen v televizi nebo rádiu, ale také na ulici, kde se vás snaží získat různí prodejci a nalákat na nejvýhodnější nabídky, které jinde nenajdete. Je dost těžké se ubránit a brzy se dostáváte do fáze, kdy vás obtěžuje jakýkoli hovor nebo jen pohled kolemjdoucího.
Proto je psaní pr článků velkým uměním, kterého se musíte chytře a citlivě zhostit. Nesmí být totiž na první pohled poznat, že jde o reklamu. Tak budete originální, nevtíraví a vaši klienti vám budou zobat z ruky.
Někdy vyjdou na stejné téma i dva články na jednou, ale jeden z nich je naprostý propadák. Proč tomu tak je?
- Musíte začít trefně psát už od titulku.
- Nezbytné je také používání různých odkazů a prokliků, aby se váš zákazník dostal hned k věci.
- Vždy používejte jenom pravdivé informace. Lež má krátké nohy, toto přísloví platí vždy a všude.
- Nebuďte příliš formální, pobavte lidi. Budou vám za to v dnešním každodenním shonu opravdu vděční.
Jak na titulek?
Měl by být v každém případě akční, živý a čtivý zároveň. Vaši čtenáři musí vědět, o co vlastně jde. Jinak brzy ztratíte jejich pozornost. Buďte konkrétní! Vyvolejte zvědavost, která přiláká každého jako včelku na med.
Perex – čtenáře chytit a už nepustit!
Teď máte vyhráno jenom napůl, vábit a lákat totiž musíte ještě nejméně v prvním odstavci. Pro potřeby PR článků se používají takzvané „soft perexy“, to je takové, které zaujmou a vaši klienti budou mít chuť pokračovat.
Informace, které předáváte dál, musí vzít vítr z plachet i těm nejnáročnějším a ne je umořit mnoha větami, které vychrlíte v rychlém sledu. Připravte jim příběh, který nadchne a bude je mrazit v zádech. Budou tak mít zábavu třeba pro pauzu na oběd. A o to přece jde, když čteme, chceme si odpočinout a pobavit se. Život je složitý i tak dost sám o sobě.
V žádném případě texty nekopírujte, to by byla hodně špatná vizitka. Zkuste přemýšlet a na papír tak dávejte své vlastní myšlenky. Buďte jako lidový vypravěč, který umí vymyslet poezii i pro technické stavební údaje. Rozhodně nevynechávejte ani barvité přívlastky, které jsou skvělým doplňkem celého textu.
A naše poslední rada:Hledejte unikátní a nevšední informace.