Možnosti internetu jsou v dnešní době čím dál větší. Není tedy divu, že se najdou podnikatelé, kteří se rozhodnou vést svůj byznys výhradně přes internet. Z nich jsou zdaleka nejznámější e-shopy, i když je potřeba přiznat, že ne všechny. Především ty menší však skutečně potřebují ke své práci jen internet.
Avšak ani tento způsob podnikání není tak jednoduchý, jak se zdá. A jednou z věcí, které jsou k tomu potřeba, je i logistika pro e-commerce https://www.schoellerallibert.com/cz/novinky/produkty/logistika-pro-ecommerce/. Ta je pro hladké fungování internetových obchodů v podstatě nezbytná, a je chybou mnoha začátečníků, že ji zpočátku ignorují.
Cílem je zde vybudovat si síť odběratelů a dodavatelů, kteří budou fungovat tak, aby bylo zboží, které prodáváme, vždy k dispozici. Zákazník se totiž nejspíš nebude tvářit nadšeně, pokud bude polovina věcí v našem obchodě označena jako „dočasně nedostupné“, případně „dodáme v průběhu měsíce“. V dnešní době chtějí lidé mít vše hned, a pokud chceme být úspěšní, musíme jim to umožnit.
To v první řadě znamená mít naprostou většinu toho, co prodáváme, připravenu k okamžitému zabalení a odeslání. To znamená naplánovat dodávky tak, abychom vždy měli alespoň pár kusů k dispozici. Je tedy potřeba nejprve analyzovat objem prodeje.
Na druhou stranu se však také nevyplatí mít toho zbytečně moc naskladněno, jinak by se mohlo stát, že nám toho spousta zůstane neprodána, což pro nás bude znamenat ztrátu. Jedná se o rovnováhu, kterou není snadné najít, avšak která je potřebná. Pak je také nutné si dodávky naplánovat tak, aby vše probíhalo co nejhladčeji. To platí zvláště, pokud nabízíme i věci ze zahraničí. Je potřeba mít zorganizován jak dovoz, tak i celní řízení tak, aby vše šlo jako na drátkách a nestálo nás to víc, než je nezbytně nutné.
Bohužel, jak již bylo řečeno, toto je něco, co mnoho začínajících podnikatelů opomíjí. A to je škoda, neboť si tím v podstatě zavírají dveře k úspěchu.